Town of Forgotten Heroes

Matthias Voigt

TOWN OF FORGOTTEN HEROES von Matthias Voigt erforscht, wie ein narratives Spielerlebnis durch prozedural generierte Narration emergent erzählt werden kann.
Die Spielenden schlüpfen in die Rolle eines gefallenen Helden. Er flüchtet sich auf eine Insel, die dafür bekannt ist, Held:innen, die in der Außenwelt versagt haben, eine zweite Chance zu geben. Dort angekommen werden die Spielenden von jemandem begrüßt, der sich selbst nur „Held“ nennt. Er erzählt von der Stadt der Vergessenen Helden, die es auf der Insel einst gab, welche jedoch von einem Bösewicht, der als „Der Böse Magier“ bekannt ist, zerstört wurde. Den Spielenden wird es zur Aufgabe gemacht, die Stadt wieder aufzubauen, Bewohner:innen auf Quests zu schicken und den „Bösen Magier“ und seine Lakaien mit Hilfe der Stadtbewohner:innen und „Held“ zu vertreiben.

Matthias Voigt

Game Developer

Where do you see yourself in 20 years?

Hopefully in the seat of my own indie company.

What is a good design for you?

Simple, self-explanatory and engaging for the players.

What was the most challenging experience during your studies?

Project and time management. Scoping the project to a specific time frame.

Who or what inspires you?

Music.

How do you approach a new project?

Prototyping ideas which come to mind. A lot of iteration.

What advice would you give to students who just started studying in your programme?

Try to learn to code to visualize your game design ideas into a prototype.

Have you changed during your studies? How?

Less naive, more self-reflective. Or maybe I am just naive.

Why did you choose to study in your programme?

Playing videogames is fun. Making them even more!

What are you not going to miss in your studies?

University politics.

How are you going to celebrate your graduation?

With applications.

Say hi!

Arefeh Ghadirinasab