Die von Antonia Albert entwickelte Kampagne BREAK THE STEREOTYPE IN DESIGN! macht auf das Thema Gender Design aufmerksam. Gender Design ist in vielen verschiedenen Designbereichen wie z.B. im Produkt-...
Human interaction with space has increased tremendously with the growing role of Extravehicular Activities. Humankind has in fact created all the necessary technology to sustain life on Mars. After re...
There are spaces that remain only in memory. There are spaces that come to be from recollections alone. Standing in front of the photographic image, we are faced with a dilemma - to either reminisce a...
BOILED ALIVE is a zine collection discussing the topic of the five stages of grief. Through a mix of photography and prose, Frederikke Brandt uncovers the subject of grief in an unfiltered and raw man...
Geovanna Molina Taco's project rePACKAGE is a website for companies to start their environmentally friendly packaging journey. The website compiles many biodegradable, recyclable, and reusable materia...
Leon Römer setzt sich in seinem Buch WARUM DER UNTERGANG KIRIBATIS UNS ALLE ETWAS ANGEHT. mit den düsteren Zukunftsaussichten der vom ansteigenden Meeresspiegel bedrohten Inselrepublik Kiribati ause...
Luisa Claaßens Projektkonzept widmet sich der Entwicklung einer Corporate Identity eines fiktiven Unternehmens und dem Design der dazugehörigen Website und der App, welche das Unternehmen anbietet. ...
Mit PSYON entwickelte Marcia Estevez Trautner eine Marke mit dem Ziel, Psychedelika von ihren Stigmata zu lösen und Menschen sichere und nachhaltig positive, psychedelische Erfahrungen zu ermögliche...
Die Kommunikationsdesignerin Marja Lisa Groos startet mit PEOPLE.PERIOD. eine Kampagne,um das Thema Menstruation zu enttabuisieren und normalisieren.Menstruation ist nach wie vor ein stigm...
WHAT DOES IT MEME? is a collection of internet memes that push the boundaries of what one traditionally thinks an “internet meme” is by applying Dadaist-style collage and photomontage with motion ...
Die Rauminstallation FOUND IN TRANSLATION von Miguel Ribeiro überschreitet die Grenzen der sprachlichen Übersetzung: „Saudade“ – ein Wort aus dem Portugiesischen, das in keiner anderen Sprache...
Natacha Steyn’s theory-based bachelors thesis is a study of semiotics through the lens of Roland Barthes, specifically his paper "The Rhetoric of an Image". She unfolds her research question of ‘C...
Innerhalb des Interaction Designs TRENNUNGSSTRICH thematisiert Niclas Robering die Notwendigkeit der anhaltenden Auseinandersetzung mit der Erinnerung an den Nationalsozialismus.Hier macht Roberin...
Gesunde Ernährung ist wichtig für jeden wachsenden Körper. Doch trotz dem möchte man Kindern das Naschen nicht verbieten. Leider entwickeln viele heranwachsende bereits im frühen Alter problemati...
POSTAL is the UI/UX design project for a delivery service company that transfers goods within Albania. Its main activity is in the effortless connection between companies and individuals with the help...
Tlamelo Mogopa's ONOMATYPEIA explores the parallels between sound and letterforms. Music is visual experience and ONOMATYPEIA helps one visualize what cannot be seen. Inspired by the figure of speech ...
"Who am I?", "What do I stand for?" and "Where do I want to go?"...
ESCAPE THE STAGE is an exploration into the possibilities of creating a fashion film virtually without any live action footage. 3D animation allows to showcase fashion in any possible environment, wit...
Missed potential is a project where I researched objectification of female characters in video games, and as part of it I tried to redesign Kai'Sa from League of legends, the first image you can see i...
TI DON'T HAVE A GUN is a music video that uses Wong Kar Wai's directorial style to tell a story about domestic violence and the fight against it. It is a metaphor for an international event....
Laris Wahlers Documercial NEUN11 portraitiert Claas Bahrenburg in seiner Arbeit alsMotorrestaurateur. Der Film handelt von dem Ursprung seiner Leidenschaft, führt durch denProzess und lässt ...
Der Animationsfilm FARWELL von Merve Selcuk stellt den Tod als Protagonisten der Geschichte dar. Tod Nr. 4-744 ist der Fleißigste unter den Mitarbeitenden. Um jedoch seinen Posten an der Spitze behal...
The project FINDER - Find your love is a mockcommercial about a fictional dating app that is connected to smart glasses. It shows all relevant information about potential partners in an enhanced versi...
EMPIRE DEFENDER is a pixel-style tower defense game. The players recruit several heroes with different abilities to defend their castle against an invasion of monsters. The game contains several level...
The demo for the game DISCARDED (ALONE) is Torben Mietzners work to let players encounter dangerous enemies in a story-driven world that is much bigger than themselves....
Das Kinderbuch DEINE ZEIT IST JETZT von Julius Ströhlein beschäftigt sich mit der Frage nach der Zeit. Was macht sie aus? Wie gehen wir mit ihr um? Wie sieht sie aus?In Form eines illustrierten ...
In his graphic novel THERAPY SESSION, Justin Springer emphasizes his emotions through Pop Art....
Das Märchenbuch RAPUNZEL – EIN MODERNES MÄRCHEN von Kaja Doose will auf Ungerechtigkeiten und Missstände in Bezug auf Gender und nicht-heterosexuelle Beziehungen aufmerksam machen. Der Kontrast z...
THE LIFE OF NORMAN BODY ist ein Animationskurzfilm von Leander Schmidt, der den Alltageines Menschen in einer dystopischen Welt zeigt. Der Film ist in zwei Akte unterteilt und kommt ohne gesproche...
Im Comic ADRIAN - DER ANFANG EINER CHRONIK, behandelt Lina Pittelkow die Frage,inwiefern die Umsetzung von historischen Ereignissen in popkulturellen Medien dasGeschichtsbewusstsein der Mensch...
Im Projekt PLANZEN GUIDE behandelt Lisa Herdtweck das Thema Nachhaltigkeit durchEigenanbau. Mithilfe von Illustrationen wird den Betrachter:innen eine Hilfestellung in Bezug auf Pflanzenkrankheite...
TRUTZ, BLANKE HANS von Luisa Wilhelmsen erforscht die Möglichkeiten der Gedicht-Illustration mithilfe eines dreidimensionalen Konzeptes. Aufbauend auf dem gleichnamigen Gedicht von Detlev von Lilienc...
The Cherry Orchard is a play by the Russian writer Anton Chekhov which deals with the downfall of the Russian aristocracy. Written in 1903, it simultaneously relates to the themes of serfdom at that t...
Robert Löffler's comic VÖGEL is based on the song "Vögel" by German rapper OG Keemo (Karim Joel Martin). The themes of the song are rather dark and emotional, touching on topics like hate, violence...
Der Frage, wie Grammatik gesehen und erlebt werden kann, ist Ronja Knauer in den vergangenen Monaten nachgegangen. Das Comic, das am Ende dieser Suche entstanden ist, erzählt die Geschichte von vier ...
Anhand der illustrierten Kurzgeschichte OPERATION F.O.G.L. demonstriert Sebastian Sengstock das Konzept seines Kreativleitfadens, der Gestalter:innen zeigt, wie der Einsatz des Zufalls ihre Kreativpro...
Mit INSECTA.S visualisiert Sina Stärk eine Geldscheinserie zum Thema Artenschutz. Basierend auf bestehenden Geldscheinen entwickelt sie eine eigene Währung, die illustrierte Insekten zeigt. Insp...
Anhand der Comicerzählung DIE CREW DER SALTY MAID geht Sophie-Louise Berg der Fragenach, mit welchen zeichnerischen Mitteln die Relevanz von Individualität – gegenüber derGruppe – posit...
In ihrem Projekt NACHTSEITEN untersucht Tonia Feldtmann, wie Gestalter:innen die medienspezifischen Stärken des gedruckten Buches betonen können, um es auch im Zeitalter der digitalen Medien ansprec...
Bilder und Bücher spielen eine große Rolle im alltäglichen Leben vieler Menschen. Wie sind diese jedoch erreichbar, wenn der:die Leser:in sie nicht mit den Augen wahrnehmen kann? ...
Masks out of black skin or a black penis extension represent resistance to everyday racism in the SHIT WHITE PEOPLE SAY series."I'd like to be Black too." These types of phrases serve as titles fo...
(UN)LUCKY FOOLS (2022, 70cm x 100cm) by Yannick Schroeger is an illustrative series and concept for 12 different tattoo designs, which have been drawn by hand and digitalised and colorised afterwards....
The project explores the potential to perceive the invisible multi-substance of data that permeates our world by collecting data from the Twitter API in real-time and investigating how data from a pla...
THE BLUE BOOK is a visualisation of Anika Zachow's thoughts and feelings during a trip by train that took her till Africa. Her project is about disappearing, desire, and the illusion of someone who ca...
Die beste Art, die Zukunft vorherzusagen, ist, sie zu erfinden. Inwiefern werden die kommenden Technologien unsere Lebensweise verändern, und inwiefern sogar das alltägliche private Leben zu Hause?<...
The photo series IN DIALOGUE is related to studying form in nature and the human body as its element. Inspired by natural form, Daria want to conduct a dialogue with states and composition. Observe ho...
Jan Vu’s short experimental film and photographic project IN–SURMOUNTABLE explores the world of the visually impaired and investigates the questions of ...
The photographic series MEMORY BOX is a reflection on the feeling of home. Appealing to familiar symbols and personal memories, Vitalina Makorevych uses metaphors to grasp how far the sense of home ex...
HELM is a concept project that focuses on societal and self-identity relations in the context of granular participation in political decision-making processes. The platform features a reposi...
This poster is a generative data visualization based on the Silent City (commemoration of Halabja) music stimulus and the chemical bombardment war casualties of Halabja and Sardasht in 1987 and 1988....
Taking inspiration from the street art scene of Berlin, SPRAY is a mobile application designed as a centralized playground for users to create and distribute interactive NFT artworks. Its mission is t...
Remote Identification has become highly relevant in the context of the COVID-19 pandemic and the recent trend of online banking, stock or crypto marketplaces and insurance companies....
The world of education is on the brink of a revolution! Nobody wants to take lessons by following the curriculum in ordinary classrooms anymore....
Nivali (means tribute in Telugu (an Indian Language)) is a platform that aims at providingeveryone the equal opportunity to be immortal via data and enables people to celebrate the lives of loved ...
EMove is an app that helps EV drivers to plan routes, understand energy efficiency of the routes they plan to travel, navigate through routes by having a real time view of how the different slopes and...
REFLECTION is a digital product that aims to visualize and empower individuals to track their emotions experienced in lucid dreams. Let's face it, we don't want to be able to ignore our feelings; inst...
ROADCRAFT is an automotive interior concept design that aims to build trust and enhancecomfortability on autonomous vehicle users.Due to the actual technology, this concept can be implemented ...
Considering the connection between the emotions, surroundings, and social media addiction of an individual, it is the core goal of B POSITIVE to encourage the person to have awareness about how much j...
The app will help novice artists interested in creating and selling real-time NFTs easily. They will be able to create their own personal NFT with pre-made design system. This will allow them to creat...
The thesis aspires to create or find a design strategy for long-term connection between the products (physical/AI) and its use rather than the present-day consumerism and its repercussion of waste due...
Having lived through the detrimental and ineffable experience of the Beirut port explosion, I still fail at translating the intensity of this experience; thus, as a tribute to the victims and to my dy...